nelllan

lycka

tjolahopp

Kategori:

Fått mycket gjort denna dag kan jag lova. 
Har varit på gymmet på morgonen och sedan blev det solning. 
promenad med finaste Zazza och hennes Vovvsing Nova efter :D 
 
Har även hunnit med att dammsuga, diska, skura, tvätta o handla!
Gjort storkok, korvstroganoff ! så nu har vi lite matlådor vilket är skönt. 
sedan har jag även bakat chokladbollar.. 
håller fortfarande på att tvätta och hör att maskinen snart är klar. 
 
Plus att missan här hemma, som jag trodde löpte..vilket inte var fallet.. hon har ett sår på svansen! Såg det igårkväll så ringde idag till vetrinärerna och rådfrågade och eftersom hon mår såpass bra så behövde jag inte åka in.. 
Så när robert gick upp så lindade vi in henne i en handduk (vilket vetrinären sagt) så hon inte kunde riva oss. 
sedan paddade vi svansen med ljummet vatten och försökte få mer klarhet vart såret var och hur det såg ut. slutade med att vi fick frisera hennes svans lite..stackarn. 
stora blodtovor, men jag trodde först att en av toverna var något som satt i svansen...så var skönt att se sen att det bara var hår... så nu är såret rent och fint! Hon ligger och myser hos mig nu..vilket jag inte trodde eftersom jag var den som höll på med hennes svans. såret var inte så stort tack och lov. är förmodligen hennes bror som gjort detta när de busat... den rackarn... men men alla mår bra nu :) 
 
Pusshajj
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: