nelllan

lycka

Oro

Kategori:

Jäkla unge i magen säger jag bara! Oroa sin mamma såhär mkt! Tagit mig hela dagen för att få respons! Ätit allt och inget och samma med dryck. sjungit som en galning, lyssnat på hög musik med högtalaren MOT magen, puffat och haft mig! När tårarna kommit ett antal gånger så lyckades jag tillslut få honom att vakna. GAH! 
Alla gravida borde få en egen ultraludsmaskin eller liknande! För detta gör ju att man blir halvt psykiskt galen. Livrädd är bara förnamnet. men sedan vet man att det inte är någon idé att ringa förlossningen. vilket är hemskt. När de svarar är de dryga och  dumförklarande. De vill inte ha in en och försöker komma med alla ursäkter i världen för att slippa en. Detta är både på egna erfarenheter och massa andras. hemskt att man ska bli behandlad så, speciellt som gravid och rädd. Få en suck i luren... att höra att det NOG inte är något. 
Sedan sitter de där och säger "ring in en gång för mycket än tvärom, vi är eran tygghet". Sådant skitsnack.
Med min tur så kommer jag väl få den barnmorskan som är mest trött på sitt jobb, när jag väl ska föda.
Nä usch, irriterande. byt för i helvete jobb om u nu vantrivs så inåt bomben!! Att vara gravid och sen få föda sitt barn ska vara en fantastisk tid, inte en total skräck.
 
fem dagar kvar tills bf men gisar att jag är gravid tills Jul ^^ haha.  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: