nelllan

lycka

vilket dygn!

Kategori:

Shit pannkaka vilket dygn! 
Igår blev det farande hit och dit för att hämta vinterdäck till Subban för Lagunan vill inte funka.. 
Sedan på kvällen blev det att baka lussekatter och pepparkakor med Sannis, vin drack vi oxå... 
Tur gjorde vi lussekatterna först för när vi kom till pepparkakorna var vi bara fnittriga och det blev lite pannkaka av allt x) hihi.. 
Åt så mycket socker den kvällen så när jag skulle sova på Sannis Soffa så..Aa blev det ingen sömn för..ja jag var varm, törstig, trött och grining..Så när Robert kom och hämtade mig klockan fyra på morgonen när han slutat jobbet var jag lite seg... men det fick inte hålla i sig så länge för det var juh snökaose! 
 
Vi kom innanför dörren klockan halv sju imorses.. SUCK! Snö överallt, alla parkeringar var totalt igen med snö och hyresvärden bara klickade oss.. Men tillslut efter många om och men parkerade vi provisorist på ett ställe..robert som var så sjukt trött snodde en skyffel på ett ställe för han var så förbannad ... :P Stod utanför något skola?
 
 
Eftersom klockan var såpass mycket kände jag att det var ingen idé för mig att gå och lägga mig så jag satte igång kaffe och tände all julbelysning och myste i soffan! Gjorde sedan iordning mig och gick in till stan vid tio och köpte mig ett par vantar, massa snö..solen sken..massa folk! Hur mösigt som helst. 
 
Hem och mysa med kissarna och väcka robert! 
handlat, käkat. Sedan hyrde vi film men robert somnade fem minuter in i filmen så jag började städa och små titta på filmen samtidigt. dammsugat, skurat, diskat och torkat av saker och ting. även gjort iordning på toaletten..duktiga jag en lördagskväll ;) 
 
Duschat och ska la snart sova för imorgon blir det jobb, fast bara sex timmar för sen blir det tomteparad med Vänner och Älsk! Och dirre efter det julmys hemma hos oss med svägerska och hennes familj! mysmys<3 
 
Känns juh att man inte sovit på något dygn nu ;) Jaja.. så är det ibland! Jag är kär i snön, känns som hemma i Dalarna! Så som det ska vara! Visst att det händer massa olyckor nu..men det är juh bara för att folk neröver inte kan köra bil eftersom de inte fattar att det blir halt när snön kommer..suck! Ta hit mina Dalmasar så visar de hur det ska se ut ;) hihi! Ida får komma ner, hon är då banne mig en riktig Dalkulla och Attans vad hon kan köra bil!! :D Saknar henne mkt :( 
 
Händer rätt mkt nu denna veckan, längar väldigt mycket till fredag om planerna går ihop! :) 
 
Nej, nu orkar jag inte skriva mer...Pusshej! God jul! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: