nelllan

lycka

Best Thing I Never Had

Kategori: Allmänt

Riktigt bra låt!



Sitter som vanligt med lurarna på med högsta volym, dock tycker jag inte de är tillräckligt högt!
på tisdag funderar jag på att dra till lilla skövde och checka läget med jackor, om jag nu har råd att köpa mig en  ny vinterjacka, jag HATAR verkligen pengar.. kan inte allt var gratis? ;)
Är ju mycket julklappar som ska köpas denna vinter så får börja tänka på det först!
Förra julen bestod av...
Att laga lite mat till mig själv, och katterna såklart. De uppskattade det mycket, mer än jag.
Blev då det vanliga, köttbullar, prinskorv, halvor av ägg och potatis och sådant.
Grät en skvätt och sedan satte jag mig i sängen..Läste en bok..i TIO timmar.. till och med rökade i sängen för vägrade gå upp. Stängde av telefonen för vägrade ha kontakt med någon.. helt enkelt för jobbigt.
Dock hade jag ju mina missar, en viss liten Råger (misse) som gärna låg på  mitt bröst eller rygg och tittade oxå i boken! Eller kom och torkade tårarna på mina kinder med sin lilla nos. Älskade djur <3

Sedan kom juldagen och jag festade halva huvudet av mig men blev en riktigt galen kväll som jag helst vill glömma egentligen för det var hemskt..! Men just denna kvällen så stöttade faktiskt Robert mig (utan att direkt känna mig) och vem kunde trott att vi skulle vara sambos mindre än ett år efter det?

Och denna julen, ja då har jag föräldrar, en familj! En änglamamma och pappa!! Och Robert och hans underbara familj! Större julklapp kan man aldrig få! Jag har människor runt mig som verkligen bryr sig om mig, som tagit emot mig för den jag är!
Denna julen kommer jag ha människor runt mig, jag kommer inte sitta helt ensam och undra vart min liv håller på att ta vägen, utan jag kommer skratta, le och få ge presenter. Äta mat så man rullar fram i flera dagar och faktiskt njuta av maten. Få klä upp mig, bara att göra det är ju mysigt!
Visst jag har aldrig varit riktigt förtjust i julen för det har alltid hänt tragiska saker under just denna traditon och tyckt att liksom folk är ytliga eftersom de ska hitta den BÄSTA presenten och vara mycket bättre än alla andra. För jag tycker inte det handlar om det. Utan det handlar om att visa att man älskar varandra, att man bryr sig om varandra. Att fira att man har varandra.
Klapparna ska innehålla något från hjärtat inte från vad som är dyrast eller bäst!
Det är min uppfattning iaf!


Pusspuss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: