nelllan

lycka

I got you..!

Kategori: Allmänt

Underbar låt..!


Livet är en karusell, som både snurrar åt alla håll och går upp och ner.
Känslorna går runt, ena studen kittlar det i magen och andra sekunden känner man sig rädd och mår illa.
Man vet inte om det är bra eller dåligt.
Ena studen skrattar man, medans andra sekunden gråter man .
Känslorna har varit lite kaose nu i höstmörkret. Vill bara krypa ner under täcket och gråta ihjäl mig ena studen medans andra så hoppar jag runt och skrattar och tycker att livet leker.

Mycket som händer runt mig just nu och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det?
Livet skrämmer mig mycket ibland, mycket press från alla håll men försöker stöta bort det och leva i nuet men det är svårt.. Ibland kollar man bakom sig och då kommer det hemska minnen och mycket speglar sig i drömmarna man har på nätterna.. Gillas inte..!

Sedan som nyss, pratade i telefon med min  underbara vän och allt kändes helt plötsligt bättre.
Eller som när min bästa vän Ida varit här hos mig i helgen, gud varit så lycklig över det. Har skrattat, myst och pratat om allt och inget. Tiden flög dock förbi för fort :( <3

Fast tiden går för fort alltid just nu, åren bara flyger förbi.. Tyckte nyss jag var fjorton/femton och flyttade till Skara, nu sådär sex-sju år senare har jag bott i sjukt många lägenheter, haft flera jobb, varit uppe i fjällen, och gått igenom flera förhållanden. Liksom vart tog åren vägen? 
Är 21år, egentligen i min bästa ålder men känner mig som en tant... kallas även detta..(hehe)
Jag vill bli sju år igen, då man hade inga större problem.. Mer än om man var kär i en eller tre killar..Om snögubben blev tillräckligt stor eller om man hade finast ryggsäck..! (hihi)  

Önskade helt enkelt att allt kunde vara lite lättare ibland..
men jag har mina änglaföräldrar, min sambo och mina vänner som jag älskar ! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: