nelllan

lycka

Anpassbar

Kategori: Allmänt

Anpassbar, något som jag ser mig själv som. Jag har alltid varit den som anpassat mig efter andra och efter situationen.
Jag har flyttat runt mycket och alltid anpassat mig efter det nya stället, aldrig hängt upp mig för saker och ting när det gäller flytt utan bara hängt med efter det jag ska göra.
När jag har bytt jobb har jag anpassat mig efter det, gått upp tidigt, åka buss och bara hanterat det som det är.
Eller om jag börjat sent och jobbat kväll.. eller varit mitt ute i skogen och jobbat ett halvår utan vänner och utan att kunna ta mig någonstans och jobbat 17timmar i sträck..anpassat mig utan att störa mig på det. Jag bara lever med det.
Samma sak när det gäller människor i min omgivning, jag anpassar mig efter hur den personen är. Men det är något jag faktiskt tycker är bra. Jag har lätt att umgås med folk, olika folk. För jag anpassar mig lätt efter hur den personen ska tas.. men är mig själv men på olika sätt.
När personer i min omgivning lämnat mig, då har jag gråtit en skvätt och sedan.. aa gått vidare och anpassat mig efter det.
Det är som nu, jag bor inte mitt i skara som förut.. jag bor längre bort. jag bor en bussväg bort.
Nu man märker vem som ens riktiga vänner är. Precis som jag märkte detta när jag flyttade från Älvdalen.
Man märker vem som antränger sig, vem som ringer, smsar och bryr sig.
Från Älvdalen har jag kontakt med EN av alla de tjejkompisar jag hade där. Men hon visade att hon är en sann vän, en bästa vän. Du vet vem du är gumms <3
Samma sak är det nu.. Jag vet vem som är mina riktiga vänner. Och de som inte är det.. Ja dessa behöver man inte lägga nå energi på. Punkt.


Ibland undrar man dock om man riktigt hittat sig själv om man har så lätt att anpassa sig. För jag lever juh med det som är runt mig just då. Men att börja ställa krav på livet och försöka gräva fram känns inte som ett rätt sätt att få reda på om man hittat sig själv. Jag vet vem jag är, jag vet vad jag kan utföra, jag vet vilka som är mina riktiga vänner och jag vet att jag älskar min Sambo! Kanske man inte behöver veta mer?
Jag vet vad jag vill med livet.. eller iaf om några år.. Åren innan får bli som de blir. Ska försöka leva ett rikt liv, inte pengar utan av erfarenheter, upplevelser och med nära och kära.

Känner att allt detta låter galet.. Men ibland är man så förvirrad med allt som är i livet. Plus att dålig sömn inte hjälper till heller..!
Borde skriva en bok om mitt liv och mina galna funderingar och förvirringar.. galna människor brukar juh bli populära..:P vem vet, kanske skulle bli en världhitt ;P haha!

nej nu ska jag bli fetare med massa gött och tv/film.. ! Mitt namn är köttbullen, iaf här hemma! :P

Pusspuss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: