nelllan

lycka

Nattfunderingar

Kategori: Allmänt

Som vanligt har lille jag svårt att sova! då går tankarna igång. Antingen när jag sitter på balkongen och röker eller sitter i soffan!

Tänkt mycket på när det gäller föräldrar och familj, jag har inte haft en trygg uppväxt och då pappa dog när jag var såpass liten så har man alltid känt som om något fattats. Dag ut och dag in, ser jag hur pappa faller till marken och aldrig mer ställer sig upp. Jag var endast 3,5 år men vissa saker har satts sig på minnet om man säger så. Har under hela min uppväxt känt en tomhet, en saknad. Jag har varit så arg så arg, tyckte det var pappas fel och attt han var elak som lämnade mig. Men idag har jag äntligen förlåtit honom och insett att om han kunnat hade han stannat hos mig. Han hade tagit hand om mig och allt. Jag vet att han vakar över mig dag och natt och gör så att jag går in på rätt väg när det väl gäller.
De senaste åren har jag känt mig helt föräldralös, ensam..som om jag ingen familj haft.
Jag har inte passat in någonstans...Varit så vilsen.
Så bara så där vips, så träffar man två  helt underbara människor när man ska köpa katter.
Två människor man inte kan släppa taget om. Som om man känt dem hela sitt liv.
Jag fick en änglamor och far, som om de var sända från himlen! Någon som verkligen bryr sig om mig, förstår mig och som jag kan vara mig själv med. Någon som verkligen lyssnar. Utan min ängamor hade jag inte stått upp på bena som jag gör idag, jag hade aldrig kommit så här långt med mig själv eller livet. Hon gav mig en spark i rumpan, precis vad jag behövde. Men med kärlek, jag kommer aldrig kunna tacka ordentligt, för det dem gett mig är något ovärdeligt! Jag trodde aldrig jag skulle kunna vara värd detta som de gett mig, en familj. Någon man tyr sig till och känner mig hemma hos!
Jag hoppas att ni vet hur mycket ni betyder för mig!! <3


Jag har insett mycket med mig själv den senaste tiden. Jag har äntligen börjat lyssna mer på min inre röst!
Om någon/några hela tiden klankar ner på en, man får höra hur värdelös man är som person och hur man aldrig kommer klara sig själv..såklart man tror på det tillslut.. Men jag har insett idag att jag är en självständig människa. Jag är en stark person. Jag har en stor vilja och jag tar mig till mitt mål om jag bara vill.
Det finns fina människor på jorden och det gäller bara att hitta dem och sedan hålla fast och inte låta falska människor runt om en påverka än att släppa dessa!

Jag är rik, för jag har världens bästa adoptivföräldrar-vänner-pojkvän! <3 Och en stor vilja, på detta kommer jag kunna ta mig vart jag vill i livet! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: