nelllan

lycka

en ny början ?

Kategori: Allmänt

Heej,

har livet kanske fått en ny början nu? Jag bor i en underbar lägenhet, har underbara vänner och har en snygging till Sambo och nu fått ett jobb..  Nu borde jag inte ha något att klaga över, nu borde jag inte ha något att fundra på.. men såklart har man det ändå.. gammla grejjer som ploppar upp i skallen och man gör allt för att inte tänka på dem, men då får man istället en klump i magen av oro, skam?, man blir orolig och ledsen. det kommer alltid att finns något att fundera på, något som gnager på en. Det handlar väl kanske bara om att lära sig leva med det. Lära sig att leva med saker som hänt än genom livet, fast det varit jobbigt. så har man faktiskt kommit någon stans i världen ändå.
Mitt liv har varit en väldigt lång bergochdalbana. Men utan något av de sakerna hade jag inte varit den jag är idag, jag hade inte varit där jag är idag. Jag hade inte haft dessa underbara vänner, kanske andra men de är just dessa som ja vill ha. jag hade inte bott i denna fina lägenhet, haft just alla dessa underbara möbler som jag då älskar.
Jag hade kanske aldrig träffa jens, visst..vi har gått igenom mycket jobbigt och haft det väldigt kämpigt men då hade vi inte älskat varandra så mkt som vi faktiskt gör idag. Jag hade förmodligen aldrig fått jobb på Nockes. Som jag faktiskt ska dit nästa vecka och börja små jobba. det är helt otroligt. Visst jag hade varit någon annan stans och kanske vem vet haft det bättre, men då hade jag inte varit den jag är idag.. och utan det hade jag inte varit lika stark som jag är nu. Bara en sak är att jag kanske inte pratat med mina syskon från pappas sida. jag kanske hade nekat när Jennie tagit kontakt med mig och kanske inte vågat skriva till Micke. och jag är väldigt glad över fått kontakt med dem igen. Jag har inte träffat någon av dem än, men jag hoppas att i sommar att det blir av.
Det känns så konstigt samtidigt så bra att prata med dem igen, för de kände en person som jag aldrig fick lära känna, en person som jag gråtit många tårar för, en person jag saknat genom hela mitt liv och  gör fortfarande. En person jag önskat så mycket att jag fått träffa och bara få visa vem jag är idag och hur långt jag kommit ändå fast så mycket hänt genom mitt liv, att jag klarat mig hit. Och Önskat att jag iallafall bara en gång fått höra att han var stolt över mig och älskade mig för den jag är. Min Pappa <3<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: