nelllan

lycka

ledig dag

Kategori: Allmänt

Japp, idag är man ledig. Gött.. men ändå kan man inte sova länge.. drygt..
Smörjde in mig med Zon förut.. benen är fortfarande inte bra.. synd..

Vädret här är underbart kan jag lova! Det är full sol och det är bara fem minus ute! :D <3
Men ja sitter ju fast här inne just nu.. Eftersom jag måste vila mina ben så att det inte blir värre :(

Lyssnar på musik just nu - Skillet - Comatose! :) Så jäkla bra är den låten!! :)


Just  nu vill jag bara åka hem. Jag vill inrte vara kvar här något mer. Jag längtar så himla mycket hem.. Men ändå inte.. tack vare alla människor som jag inte vill träffa.. en av dem är min mor... Eller enligt henne är hon inte min mamma längre.. och jag känner mig inte direkt som henne dotter heller för den delen.. Kanske jätte hemskt att säga så.  Den kontakten jag haft med min Mamma, vi pratade om allt och hade en så nära kontakt..
Men tillslut orkade jag inte längre. jag orkade inte lyssna när hon klagade på alla i sin omgivning.. att hon bröt löfte efter löfte.. Att hon valde en alkoholist före mig... Så jag sa ifrån och det kan man inte göra till Helen Thornander.. för då blir hon totalt hysterisk...eftersom hon har svårt att inse att hon skulle kunna göra fel..
Jag älskade min mamma mest i hela världen.. men ibland hjälper det inte.. man kan inte leva med en person som endast tänker på sig själv och gör alllt för att få sin egna vilja igenom.. hon har så svårt att inse att det är hon som gjort att vi inte har kontakt längre.. och säger till alla att det är mitt fel att jag är en otacksam dotter... men det hon inte talar om är att hon bröt varenda löfte hon lovade och att hon tog Alkoholisten före mig.. som då har hotat mig till livet...

Men just nu försöker jag tänka på framtiden, jag är då kanske föräldralös.. men jag har en skunderbar syster i Skara som tar hand om mig. som lyssnar och kommer så fort jag mår dåligt. som jag älskar högt. Hon förstår mig och vill  mitt bästa! Ja är så glad att hon träffat en kille som hon tycker så mycket om och som faktiskt verkar helt normal :)
och jag har underbara vänner, som är de bästa man kan ha! Jag förstår inte vad jag har gjort som är så gott i livet att jag förtjänar så fina & underbara vänner som ni! <3
Och sedan har vi en till person , Jens! Han som gör allt för mig! Älskar mig så högt och försöker just nu göra allt för att gottgöra allt dumt han gjort mot mig... han är inte samma människa längre.. han är mer sårbar och han är mer mjuk. Han lyssnar på vad jag säger och han har lärt sig att be om ursäkt. han har börjat tänka sig mer för innan han gör eller säger något. Han tänker mer på mig nu.. förut var det alltid var jens ville, nu är det vad vi vill och mycket vad jag vill. han är en underbar människa som försöker få mig att må så bra som det går här uppe, då jag mår dåligt av att vara här. Han får mig att skratta varje dag <3

Det får bli nya tag när jag kommer hem, jag ska säga ifrån mer.. För falska vänner och sådant är inget för mig.. jag har redan gjort mig av med såkallade vänner i skara.. Fjortisar som springer runt och snackar skit för att deras egna liv är så ointressant..
Jag säger bara, jag är som jag är.. passar det inte.. ja då kan du fara åt h*elvete. För jag behöver endast människor i mitt liv som accepterar mig för  den tokiga tjej jag är!
I den nya lägenheten.. ja då kommer du inte in om är ej omtyckt av MIG!
Fester kommer det bli, men inga sådana fjortisfester som jens hade.. utan med nära vänner <3
Våran nya lägenhet kommer bli så himla fiiiiiiiin <3

Kommentarer

  • Anonym säger:

    du har visst en mor som du förkastatats du ville aldrig tala om det det är självförvållat om ödmjukhet finns går allt att ordna finns en ej får man re ut dem en styggelse att ej bry sig om sin mor men välj världens eller bibelns för din egen skull pappa hade inte varit glad över denna situation valet är ditt umgås med en biologisk mor som älskar med hjärtat välj själv för det krävs mkt ödmjukhet från dig för att nå mor jenny bengan störst ¨r kärlek o förlåtelse

    2012-04-23 | 04:30:01

Kommentera inlägget här: