nelllan

lycka

ledig idag

Kategori: Allmänt

Idag är jag ledig, gud vad underbart! Jag sitter i en fåtölj med datorn i knät.
Letat lägenheter och jobb, tyvärr hittar jag typ inga jobb. inte bra .. men men ..
Ser på när jens åker skidor, och alla andra i backen, små skrattar åt dem som ramlar, inte bara jag som suger på skidor (A) Mohaha.. snäll jag är ;) 

jag måste verkligen hitta ett jobb så att jag kan  börja jobba när jag kommer hem efter detta. Arbetslös är inte min grej, att bara sitta hemma och lata sig.. neej.. inte min grej. om man ska komma någon stans i livet måste man göra någon nytta här i världen.. Så jag får ta mig i kragen och leta mer jobb :)
Jag tänker ej leva på några bidrag och vara en börda för samhället.. varit där en gång ( ca 2 månader ) sedan tog jag mig ur det! Men det var endast min mors fel när hon valde att ingen dotter har mer..  men det tog jag mih ur fort och smidigt, tack vare att man fick jobb på Scan :) Så nu får jag se till att leta jobb och inte vara så petig.. Visst jag har sagt att jag inte vill jobba på Scan en sommar till, men om det blir min sista utväg.. ja då får man väl göra det, så är det bara.

Nu kom jensen ner för backen med en hejdundrandes fart..:P jag vågar då inte åka så snabbt, jag åker helt inte alls.. jag åker pulka ;D tihi! <3

Här är ett kort från när vi gick hem igår, gud vad fint det är :)


Det var efter att vi slutat jobbet som jag och jens gick en annan väg hem och gud vad mysigt detta vinterland är, här är det verkligen vinter!! Skönt att slippa Skara slasken ;)

Visst, jag tycker det är riktigt mysigt här uppe & allt och älskar vintern här. men jag saknar juh ändå mina vänner så mkt, det känns inte som om jag har något liv här ordentligt. Jag sitter fast mitt ute i ingenstans.. jag tänker på pengarna, de är de som får mig att orka.. och jens, att han är så positivt. :)



Detta är Lallo, Åsa och Elin - när vi var på utsikten :) jag har juh skrivit endel om lite folk så tänkte att ni skulle få se några ansikten ! :)  Lallo och Åsa är tillsammans :) Lallo jobbar i liften här och Elin är en av dem som  jag jobbar med :) Åsa jobbar nere i Idrefjäll i liften :)  Riktigt trevliga människor det där :) hihi!


nej jag skriver mer senare :) Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: