nelllan

lycka

23 juli. ensamt.

Kategori: Allmänt

Hejsan

då precis stängt av tv:n och lagt mig i Sängen.
ensamt, ja det är ensamt.. varenda vardags kväll sitter jag ensam... när jag gjort min mat och allt och sätter mig i tv rummet och slår på tv:n.. då sitter jag där ensam och kollar. man inser hur mycket man saknar närhet, någon som håller om en när man kollar på all blaska på tv:n. någon som man skrattar med.. visst ibland uppskattar man att få vara lite själv, men att 4-5 dagar i veckan sitta ensam de sista timmarna man är vaken innan man ska sova.. ja  Sedan ska man gå och lägga sig...ensam.. jag är inte en ensam varg, jag trivs inte som det heller.. men nu är det jobb som gör detta. Jobb kommer emellan..

jag går upp klockan halv fem på morgonen, gör mig i ordning och min mat, cyklar iväg och åker med bussen  halv sex.. är i skara klockan sex.. börjar jobba 06:24.. Slutar 15:24.. åker med bussen vid tjugo i eller tio i fyra.. hemma halv fem.. då har jag varit vaken i 12 timmar.. sedan ska jag laga mat, duscha... så trött på det, att få lov att gå upp så tidigt men det är ett jobb, och jag tjänar EGNA pengar.. jag gör något för att få ihop dessa pengar och det känns så himla bra. Att man kan ta vara på sig själv och att  man klarar sig själv. man lever inte på någon annan!

men som sagt, det är ensamt. Att endast se sin sambo lite på lördag och sedan söndag... att sitta ensam så mkt när man är hemma. men vad ska jag göra ? jag har inget val.. jag måste .. jag har ett jobb att sköta och så är det bara. jag orkar inte göra så mkt mer heller för den delen än att ha mina mjukiskläder på mig i soffan och krypa ner och hålla om kudden... kalla mig patetiskt om du vill, men så är det. man är lika trött varje dag efter jobbet, stress stress och stress är vad som gäller på Scan.. att hela tiden ha en press på sig att hinna klart med alla pallar med fläsk/spjut eller vad man nu gör. Maskinerna har en speciell fart och det är bara att lära sig att hänga med. Ont i ryggen har jag varje dag jag kommer från jobbet.. min rygg är inte bra och detta jobb gör det inte bättre.. fast jag ska vara glad att jag har ett jobb, svårt att finna det idag och jag ska vara nöjd att jag fått ett sådant bra betalt jobb denna sommaren oxå. allt är ju inte negativt. jag får lön i morgon :) Och på söndag får jag en hel dag med Jens (hoppas jag).  kanske till och med blir liseberg då. 

Ida, du är en sann vän! Du är den som förstår i alla lägen och den som verkligen bryr sig om mig. Du har alltid funnits där för mig och jag vet att du alltid kommer att gör det. och jag kommer alltid att göra det för dig med ska du veta. Fast vi bor så långt ifrån varandra är vi fortfarande bästa kompisar och det visar vilken fin och ärlig vänskap vi har. Vi kommer aldrig tappa kontakten och det känns underbart. Vi har klarat av att endast träffas 2-3 gånger per år i 5 år snart och jag längtar tills den dagen då vi flyttar till samma stad! Du är min tvilling, du är vännen alla vill ha och jag är så glad att du är min bästa vän, för du är verkligen min allra bästa vän. Du är den enda som aldrig ha svikit mig!! Älskar dig gumman, saknar dig massor!! <3   Ida+Cornelia= dansade mitt på sommaren till rudolf med röda mulen med tomteluvor och en gammal moped! <3<3<3


Nej nu har jag skrivit massor och ska sova ;) God natt folk! Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: