nelllan

lycka

7 december ~Fjätervålen~

Kategori: Allmänt

God kväll ^^

idag blev det lite jobb igen, gör fortfarande iordning för öppningen på torsdagkväll som ska riktigt spännande. Även imorgon kommer han som ska visa det nya kassasystemet och hur det funkar :)
Ska bli kul att lära sig något nytt ^^
Mimmi var med idag, hon som oxå ska jobba i fjätern. Fått reda på att vi kommer ha endel ledigt varje vecka, typ 1-2 dagar i veckan och det är skönt att veta ! :)

Pojkarna och jag spelade Alfapet förut, riktigt roligt. Gjorde felet att köpa barnalfapet först och på dem finns det inga "summor" på brickorna så satt och skrev dit det på alla förut. Roligare så ^^

Nu tjötar Johan i telefon och Jens spelar xbox, nå jävla skjutspel som låter som helvetet själv. ganska jobbigt att höra på faktiskt. funderar på att gå och sätta mig på rummet om jag orkar..:P Tänkte att jag skulle ha in lite nya kort ¨på mobilen som jag knäppt och lägga ut här på bloggen och även kanske på Bdb men det får jag se.

Hur allt känns för mig just nu, aa det är faktiskt både upp och ner. För det är jobbigt att vara fast här, alltså har inget körkort och ingen bil.. så sitter här uppe om inte Johan ska ner till Idre då och då. om jag haft körkort och bil kunde jag ha åkt till Ida även ! Så det känns jobbigt.
Man är juh även rädd att man inte ska få bra kontakt med de andra 2 tjejerna, eftersom att de redan är nära vänner. Sedan ska det även komma massa praktikanter hit på loven och det gör att vi får mindre jobb, det gillar inte jag ;) men men. kanske kan vara skönt att vara lite ledig. MEn vill juh mest jobba och tjäna pengar.
Jag er vänner i skara fruktansvärt. igår rann tårar ner för kinden för att jag saknar er så mkt ändå. Tur så kommer ju faktiskt Pullinen och Fialilla hit vecka 6 <3 Även så har juh Hanna sagt att hon är intresserad av att komma hit och det skulle juh vara massa roligt :)

Men ni ska veta, jag har inte glömmt er fast jag är så långt borta. det skär i hjärtat när jag tänker på er där hemma och hur mkt jag saknar er.  Tycker det är tråkigt att jag inte får vara med under din gradivitet gumman ( josse ), är så glad för din och Kims skull :) <3

jag vet inte riktigt vad som händer med mig? ena stunden känns allt så himla bra och iandra kan jag lipa och känna att jag vill åka hem :S Men jag vill ju vara kvar eftersom jag kommer tjäna pengar här. Jag får helt enkelt stå ut och sedan koncentrera mig på jobbet och att lära mig att åka skidor! :P




Nu ska jag försöka tänka positivt och sedan kanske rensa lite bilder och sådant :)

Puss och kram // fjätervålen ( vinterlandet) Cornelia

Kommentarer

  • Pauline =D säger:

    Du är väldigt saknad här hemma också gumman. Det är klart det känns jobbigt i mellan åt men det kommer bli bättre, tro mig! Detta är något stort och riktigt imponerande! Det är inte många som vågar släppa allt och börja om på nytt, trots att de kanske behöver det. Jag tycker det är sjukt beundransvärt och jag är stolt över dig gumman! <3

    2009-12-14 | 00:17:42

Kommentera inlägget här: