nelllan

lycka

21 december

Kategori: Allmänt

Idag blev det att jobba oxå. Kom en ny tjej idag som heter Elin. Det gick jätte bra och hon var trevlig! :)
Men imorgon är man ledig, blir att åka skidor då. Kommer säkert inte bli så länge om jag känner mig själv. Jens har fått för sig att få upp mig i 3 km backen ^^ det får vi se.

Idag var det lite stressigt, var ganska mkt att göra idag men inget jämfört med hur det kommer bli har jag fått veta..:P haha.

Just nu är det ca -25 grader skulle jag tro. Lite kallt ^^  men mysigt att sitta inne som jag gör nu, och dricka varm choklad. mumsigt.
Vitt på varje hustak och snödriver och snö på varje grantopp. jag älskar snön, jag önskar bara att vännerna hade varit här med mig, då hade det varit perfekt. <3

Snart är det Julafton och jag har inga direkta julkänslor. jag och jens ska fira jul ensamma här i huset. men kommer nog bli en mysig jul ändå. Vi kommer tända massa ljus, laga jul mat och kolla på kalle anka. Det kommer bli bra. Vi har ju snön utanför som behövs för en riktig jul. En vit jul äntligen.

Jag har väntat länge på en vit jul nu. från att bo i älvdalen med en massa snö och kyla , till att komma till Skara med slask och extrem kyla..

Jag funderar så mkt nu det senaste.  Ja önskar att pappa var i liv. jag önskar att jag fått lära känna honom. Fått veta vem han var och fått visa vem jag är och blev. Fått veta om han var stolt över mig. fått höra orden att han älskade mig för den jag är. kanske han hade skyddat mig genom åren då man varit ledsen och blitvit sårad. Jag önskar bara att jag fått höra hans röst. höra han säga mitt namn.
Kunnat få krama honom, bara EN gång!
jag avskyr att det sista minnet jag har av min far är att han faller ihop framför mig och sedan aldrig reste sig mer. Han bara låg där på golvet och efter det såg jag aldrig min far igen. jag lärade aldrig känna min far men jag känner ändå att jag har något band till honom. och om det finns något som gör att det finns andar från de döda som kan vaka över en, så vet jag att min far finns där för mig. jag hoppas det iallafall.
Så många gånger jag mått dåligt och så många gånger jag gått ner mig men alltid ställt mig upp igen och det är tack vare mina vänner, syskon och i så fall min far om det finns något sådant.

kan man älska någon man aldrig fick lära känna? Kan man sakna någon man aldrig fick lära känna??
Jag vet att jag saknar honom , men är det honom jag saknar eller en "far" jag saknar? Älskade honom? jag vet inte hur man ska förklara? kan man älska någon som är död?  klart man kan. bara för att en person försvinner slutar man inte älska den personen. jag har så många frågor jag skulle viljat ställa till min far som jag aldrig kommer kunna få svar på , så jag kommer alltid ha ett hål som aldrig kommer att fyllas :(

Jan Månsson, min pappa! jag önskar att du funnits här så att jag hade haft någon förälder <3


Nu klarar jag inte av att skriva mer. tårarna kommer snart ner för kinderna.

// Cornelia Claudia Varinina!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: