nelllan

lycka

kvällen

Kategori: Allmänt

Hejsan. Jag sitter i sängen och funderar.
När jag varit ute och frågat jobb så har endel varit snobbiga och tykna. varför? De ska vara glada att de kommer någon och frågar om jobb. och fast de inte behöver ngn kan de väl vara trevliga för det , eller ?
Usch, jag gillart inte. de gör så att det blir svårare att våga gå till nästa person.
Vad har hänt med folk egentligen? Bara i Skara har det dött 3 ungdomar på 1 ½ månad. en gravid som blivit misshandlad av sin sambo. vad fan händer? Vart tog det vägen att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, att tänka efter innan man gör ngt. liksom visst att göra ngt impulsivt ibland men att köra en bil när man inte fyllt 18 ens eller när man har alkohol ikroppen? Vad händer med världen? Man kan ha kul utan att riskera sitt liv eller andras.
Folk slåss, mördar och vem fan vet vad som skadar andra personer. Varför måste folk göra illa andra för att själva må bra? Jag fatttar inte det ?? varför inte leva livet, ha roligt med vänner. Uppleva nya saker och utvecklas som person. Utan att skada ngn annan.  Vad är det för fel på det ?
Alla kan göra fel, ingen är perfekt ! men det finns ju gränser.
hoppas att skaras ungdomar kanske blir mer försiktiga nu och tänker efter mer nu när det här hemska hänt 3 st på kort tid. Kanske blir lugnare i skara nu ( kan ju hoppas iallafall).

Nej nu ska jag nog sova snart, inte för att jag är trött men uttråkad :P haha.
Puss och kram // Cornelia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: